Going back. Moving on.

The other day, I was thrown back in time. A bitter madeleine from the outskirts of my existence made me rush through the last eight months of my life. What had I been up to since November last year?

Delivering ideas and texts to my clients. A local school board, an icecream manufacturer, a company who makes medical diagnostic tools, just to mention a few. What else? I’d turned my budding business into an incorporated company. I’d spent a lazy vacation in Las Palmas, Gran Canaria. I’d started a philosophy dinner club with a few friends. I’d fallen in love with yoga. I’d met a man who made me laugh, feel good about myself, and hope for something more. (Until he vanished without a word.) I had been happy, sad, lazy, busy. I had worked, loved, run, fucked, dreamed and much more.

What I had not done, however, was conspire against a woman I hardly know, in order to steal a man I had no romantic or sexual interest in. That story existed only in her head. Apparently, it had been living inside her head for eight months, weighing heavily on her heart. What an utter waste of time.

When she finally vented her accusations, I was shocked. Insulted. Pissed off. Now, I only hope that she will find a way of loving him without attacking people who just happen to be in the wrong place at the wrong time. That she will get help to find inner peace and security.

I sincerely wish her well.

7 responses to “Going back. Moving on.

  1. Du har verkligen valt att missuppfatta och göra dig själv till martyr. Sorgligt. Jag hade faktiskt inget emot dig innan, trodde inte du var ute efter honom heller. Det jag reagerat på var att du uppenbarligen under en längre tid LJUGIT om DITT uppenbara OGILLANDE av mig. Jag behövde tydligen fjäska för dig för att vinna något slags acceptans för umgänge och eftersom jag inte gjorde det (har aldrig gjort för någon) valde DU att komma dragande med anklagelser om svartsjuka och annat skit. Inget av det hade med T att göra mer än att kan kom i kläm för att du inte gillar mig och därmed undviker att träffa honom när jag är i närheten. Återigen, DITT ogillande som jag inte vet var det kommer ifrån men får lida desto mer för. Inte jag eller ens vi som behöver söka hjälp för det här, däremot du och gärna så att du lär dig lyssna och höra det egentliga problemet. Inte bara anta något, som du precis har gjort. Ha det bra nu.

    • Jag skrev det här inlägget för att reda ut mina tankar och känslor inför det som jag uppfattade som en omotiverad attack från din sida. Finns säkert sådant som jag har missuppfattat längs vägen och sådant som jag kunde gjort annorlunda. Jag är inte perfekt, och jag är ingen martyr. Det är inte du heller. I mina ögon är det du säger lögner eller hjärnspöken, medan det uppenbarligen är sanning för dig. Vi kommer sannolikt aldrig att förstå varandra.

  2. Fegt! Du har själv, om än sent, sagt öppet i sociala nätverk att du inte gillar mig. Så försök få det jag just sagt till en lögn utifrån det. Du vet likväl som jag att det inte är en lögn och du vet också att det inte handlade om svartsjuka utan konfronterandet av en sanning. Du ljög för T mer än du ljög för mig.

    Lycka till med dina egna hjärnspöken framöver.

    • Haha, detta är ju helt absurt! Jag har inte ljugit för någon av er. Mitt faktiska ogillande föddes onsdagen den 20 juli, 2011, när din egen pojkvän berättade att du inte tyckte om att vi träffades och att du trodde att jag hade undvikit dig medvetet.

      Svartsjuka, schmartsjuka. Jag må ha använt fel ord, men vad vi än kallar det så har du burit på ogrundade misstankar som du tydligen inte alls mått bra av.

      (Till eventuella övriga bloggläsare: Vissa av er kanske tycker att den här dialogen är underhållande. Andra tycker nog att den är obehaglig. Det enda jag vet är att den förmodligen inte leder någonvart. Vad tycker ni att jag ska göra? Plocka bort hela konversationen? Hålla tyst och låta henne få sista ordet, hur ont det än gör? Goda råd mottages tacksamt.)

  3. återigen samma

    Tråkigt nog än mer löjligt i så fall.. Du baserade den på ett missförstånd från hans sida. Du kan knappast påstå att ditt ogillande föddes då, du hade ventilerat det tidigare, vilket var det jag förmedlat till honom när han och jag pratade innan ni sågs där i juli.

  4. Att jag ogillar och invänder mot något en människa säger innebär inte per automatik att jag ogillar henom som person. Tvärtom har flera av mina tuffaste diskussioner varit med vänner. Om jag verkligen hade tyckt illa om dig under en längre period så skulle jag ha avföljt och blockat för längesen.

  5. Inte alls vad du visat. Däremot anklagat mig för både det ena och det andra så fort något sagts som du ogillat. Men fortsätt låtsas du.. Det är du ju iaf måttligt bra på.

Leave a Reply

