Okej då.

Blogga varje dag, hundra dagar i rad? Så dumt. Så narcissistiskt. Kvantitet före kvalitet. Bah! Vem har något intressant att säga varje dag?

Tja…något intressant tänker i och för sig de flesta varje dag. Och…man behöver kanske inte skriva långa utläggningar eller perfekta små verbala konstverk varje gång. Dessutom…ingen behöver läsa det om de inte vill. För om…om jag ska göra detta, då är det bara för min egen skull. För att jag faktiskt vill skriva mer egna texter. Men det BLIR INTE AV. Jag behöver ett projekt. En piska.

Så. Jag ska tydligen blogga varje dag, hundra dagar i rad. Såjaskasåatteh. Vissa dagar skriver jag på den här privata bloggen. Andra dagar på min lika försummade företagsblogg. Det är inget farligt. Du behöver inte läsa. (Du? Jag utgår alltså ifrån att någon läser det här. Nåväl.)

Nr 1/100. Check.

P.S. Eventuellt är det mot reglerna i #blogg100 att dela upp sitt skrivande på två olika bloggar. Men det skiter jag i.

4 responses to “Okej då.

  1. Jag älskar dina texter så jag är glad att du hoppar på utmaningen!

    PS. Att lämna en kommentar är ju ett litet projekt. Dyker det upp fem likadana kommentarer ber jag om ursäkt.

  2. Regler ger något att bryta mot. Och att få läsa texter av dig är alltid en vinst.

Leave a Reply

