Att bry sig om eller tränga sig på.

Idag gjorde den sig påmind igen. Min gamla ovana att hålla mig på min kant. Jag har analyserat och jobbat bort ganska många gamla hang-ups hos mig själv, men just denna håller sig envist fast.

När jag känner omtanke och intresse för en medmänniska, dyker det ofta upp ett inre spöke som misstolkar mina känslor. Spöket säger till mig att jag inte ska lägga mig i, tränga mig på och vara till besvär.

Tyvärr leder det ofta till att jag inte visar min omtanke eller mitt intresse. Jag tror att jag är hänsynsfull som inte tränger mig på med jobbiga frågor och tafatta kommentarer. Men i själva verket framstår jag nog som kall och nonchalant.

Jag har blivit bättre på att bekämpa spöket, men än är hon inte död. Dags för ett nytt vapen?

Nr 30/100

Leave a Reply

