Jag är redan där.

Jag halkar efter med bloggandet. Anledning: Jag är inte här. För jag är redan där, på Bornholm, sedan ett par dagar tillbaka. Varje stund när jag inte jobbat eller umgåtts med någon, så har jag funderat och grejat med kläder, utrustning, mat och inställning.

Loppet är inte mycket längre än det jag sprang i somras, men allt kan hända, och det kommer inte att bli lätt även om jag skulle få medvind hela vägen.

Jag är redan där. På sandstränderna och de trixiga stigarna. I fiskelägena och skogarna. Vid den glittrande Östersjön. Jag är redan där, och det känns härligt. Pirrigt. Smärtan och tröttheten känner jag inte än. Men de kommer.

Snart! Snart är jag där.

Nr 31/100

2 responses to “Jag är redan där.

  1. Lycka till! Det kommer att bli kul för dig! Njut! kram

Leave a Reply

