Håll eller hål?

När jag sprang Fyr til fyr i lördags fick jag håll vid ca 15 km. Det satt på höger sida, precis i nederkanten av min opererade skruttlunga, och det höll i sig resten av loppet. Dagen efter kändes det också lite tajt när jag var ute och promenerade.

Idag har jag haft ont i bröstet. Samma sorts smärta som när jag har haft spontan pneumotorax (spontanpunkterad lunga) tidigare. En efterlängtad löprunda ställdes in, och nu håller jag andan. Bildligt talat. Det var uppenbarligen inget vanligt håll, men det verkar inte vara hål heller. Redan nu känns det mycket bättre än i förmiddags, så jag hoppas att det bara är lite överansträngning som kan vilas bort över natten.

Hål tummarna för mig!

Nr 34/100

Leave a Reply

